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레즈비언과 게이의 부모 역할

급하게 써서 형편 없지만서도.... 다음 리서치 페이퍼를 위한 준비 정도라고나 할까....

 

레즈비언과 게이의 부모 역할

 

들어가며
최근, 가족 형태는 변화해왔다. 가족의 구성은 이제 다양하다. 과거에 사람들은 가족은 엄마, 아빠, 그리고 아이들로 구성된다고 생각 해왔지만 요즘은, 한부모가족, 여자-여자, 그리고 아빠-아빠 가족으로 구성된 가족들이 다양하게 등장하고 있다. 최근 6개의 주에서 동성 결혼이 합법이 됨에 따라, 그리고 동성 커플이 증가함에 따라, 사람들은 아이들의 인성에 대해 고민하기 시작했다. 그들은 레즈비언이나 게이 가족에서 자라난 아이들에 대한 인성적 결핍, 즉 그 아이들 역시 레즈비언 이나 게이로 자랄것이라는 걱정을 한다. "레즈비언 부모 하에서 아이들 기르기: 우리는 그들의 요구를 듣고 있나?", "아이들은? 레즈비언 게이의 부모역할에 반대하는 논쟁들", 그리고 "레즈비언 가족과 그 가족의 기능 고찰"이라는 글은 레즈비언과 게이는 부모가 될수 없다는 주장에 대해 반박하고 있다.

 

레즈비언, 게이 부모되기에 반대하는 주장들
사람들은 레즈비언과 게이의 부모 역할에 대해 다음과 같은 주장을 들어 반대한다. (1) 성경에서 레즈비언과 게이는 죄라로 이야기한다. (2) 레즈비언과 게이의 부모역할은 선천적인것(자유스러운 것)이 아니다. (3) 레즈비언과 게이가 부모가 되려는 것은 이기적인 발상이다. 왜냐하면 그들은 아이를 위한 것들을 무시하기 때문이다. (4) 레즈비언, 게이 가족에서 자란 아이들은 명확한 롤모델을 갖고 있지 못하다. (5) 레즈비언, 게이 가족에서 자란 아이들은 게이로 자라거나 그 정체성을 혼란해 한다. (6) 레즈비언, 게이 가족의 아이들은 왕따를 당한다는 것이 그들의 주장이다.


그들이 레즈비언과 게이 커플에 반대하는 주요한 이유는 종교이다. 종교를 갖고있는 이들은 게이와 레즈비언이 죄이며 동성애는 자연스러운 것이 아니라고 주장한다. 그렇기 때문에, 그들의 시선에서 보면, 신이 지정해준 핵가족이 우리 사회의 표준이라고 생각되는 것이다. 그러나 이 주장은 어떠한 것도 증명하지 못하고 있으며, 그 신의 계획은 과학적 증명에 놓여 있지도 않다.

 

게다가, 이성애만이 본성이라는 주장은 동성애에 대한 반발이다. 그러한 주장은 무엇이 본성이고 무엇이 사회적으로 형성된 것이지에 대한 의문을 낳는다. 주디스 버틀러는 "젠더 트러블"에서 "성적인 몸은 젠더 없이 존재하지 않으며, 이론과 문화적 부여보다 우선하는 성의 명백한 존재는 그저 제더 기능의 효과일뿐이다. 즉 성과 젠더 보두 생성된 것이다"라고 말했다. 이는 섹슈얼리티가 선천적인것이 아님을 의미한다. 선천적인것과 일반적인것은 무엇을 의미하나? 모든것이변화하고 진화한다. 

 

레즈비언, 게이의 부모되기가 이기적이라는 주장은 레즈비언과 게이에 대한 편견을 내포하고 있으며, 레즈비언, 게이 가족에서 자라난 아이들은 젠더 롤모델이 결핍되어 있다고 생각한다. 그들은 레즈비언 게이 부모들은 아이들을 제대로 잘 키울수 없으며, 그 아이들은 인격적 문제가 발생하기 때문에 그들이 아이를 갖는것은 이기적인 발상이라고 주장한다. 그러나 연구와 인터뷰를 통해서, 동성 부모와 이성 부모 사이에 어떤 다른점도 없다는 것이 드러났다. 오히려 레즈비언 부모들이 그들의 아이들을 키울때, 다른 방식, 부모역할에 대한 다른 기술과 인식을 갖고 아이들을 키우려 한다는 것이 드러났다.

 

레즈비언, 게이 가족의 아이들이 게이로 자라거나 젠더 정체성을 혼란스러워 한다는 주장은 아이들의 성정체성에 초점을 맞춘다. 이 주장은 아이들의 젠더와 성이라는 형성에 있어서 사회의 역활을 무시한다. 아이들은 가족보다는 학교와 친구들에게 더 많은 영향을 받는다. 게다가, 오직 부모, 특히 엄마가 아이들에게 중요하다는 주장은 다른 영향들은 상대적으로 별로 중요하지 않다는 것을 이야기 하고 있다.  

 

마지막으로, 레즈비언, 게이 가족의 아이들은 왕따를 당한다는 주장은 과학적 근거가 있기는 하다. 아빠 없이 두명의 엄마를 가진 사람도 있다는 것을 이해못하는 친구들때문에, 레즈비언 게이 가족의 일부 아이들은 고통을 받고 있다. 그렇기 때문에 다양한 가족이 존재한다는 것을 교육시키는 것이 중요하다. 세상엔 많은 다양한 형태의 가족이 존재한다는 것을 아이들이 인식한다면, 그들은 레즈비언, 게이 가족이 이상한것이 아니라는 것을 알게 될것이다. 또한 동성 결혼을 합법화하는 것 역시 그러한 인식을 없애는데 도움을 줄것이다.

 

아이들의 발달
사람들은 아빠의 부재가 아이들의 젠더 형성에 나쁜 영향을 미칠것이라고 가정한다. 예를들어, 남자아이는 그들의 정체성이나 행동에 있어서 덜 남성적이며, 여자아이들은 덜 여성적이라고 말이다. 또한, 레즈비언 엄마를 둔 아이들은 친구들로 부터 괴롭힘을 당하거나 왕따를 당할것이라고 생각한다. 일부 연구자들이 전에 이성 결혼생활중에 태어난, 그러나 지금은 레즈비언인 엄마를 둔 아이들의 성 정체성, 젠더 행동, 성적 태도, 감성/행위 발달 상태, 그리고 인식 기능을 이성 부모를 둔 아이들과 비교했다. 레즈비언 부모와 그들의 아이들은 이성 부모와 그 아이들과 별다른 차이점이 없었다. 부모의 역할에 대한 연구를 위해, 연구자들은 34명의 레즈비언과 47명의 이성애 엄마를 인터뷰했는데, 그 결과 레즈비언 엄마들이 이성애 엄마들 보다 아이를 키우는데 있어서 더 잘했다. 또한, 레즈비언 엄마와 이혼한 이성애 엄마의 자아 개념을 비교했을때, 심리적으로 어떤 차이점도 없었다. 이 연구는 레즈비언 부모들이 이성 부모들보다 덜 훌륭하며, 나쁜 결과를 낳는다는 인식이 틀렸음을 보여준다.

 

연구자들은 또한 레즈비언 가족에게서 태어난 아이들을 연구했다. 이성애 관계에서 태어나 이후 레즈비언 엄마를 둔 아이들에게 적용했던 같은 카테고리를 연구했는데, 그들 역시 이성 부모와 차이점이 없었다.오히려 동성 부모의 아이들에게는 장점이 하나 있었다. 그 아이들은 이성 부모의 아이들보다 덜 폭력적이었다.   

동성 결혼의 합법화는 동성애자들의 합법적 평등성을 나타낸다. 그러므로 그들은 더이상 어두운 곳에 숨어 있을 필요가 없다. 그들이 이사회에 나올수록, 아이들은 세상엔 다양한 가족 형태가 있다는 것을 인식하게 될것이다.

 

부모의 역할에 대한 연구를 통해 동성 부모가 오히려 단점보다는 장점이 많다는 것을 발견했다. 그들은 생물학적 관련이 없는 엄마, 즉 레즈비언 관계에서 아이를 갖게 된 엄마들이 이성애 가족의 아빠들이 하는것 보다 부모 역할을 더 많이 알고 있고, 아이들과 유대관계가 더 깊다는 것을 발견했다.

 

무엇이 바뀌어야 하는가?
2005년과 2006년 어메리칸 커뮤니티 서베이에 따르면 미국에는 8,800,000명의 게이, 레즈비언, 양성애자들이 있으며, 이들 레즈비언 중 1/3이 엄마이다. 대부분의 레즈비언이 이성간 결혼생활에서 아이를 임신했으며 출산했으며, 일부가 레즈비언 관계에서 출산을 했다. 그러나 그들은 보건 제도의 이득을 얻고 있지 못하다.

 

Eileen과 Walsh가 9명의 레즈비언을 인터뷰한 결과, 그들이 임신하기로 계획했을때 어떠한 지원도 받지 못했다고 한다. 그들에게는 여자들을 지원하는 강력한 제도를 원한다. 인터뷰한 이들 모두가 출산 경험에 대한 좋은 생각을 갖고 있음에도 불구하고, 그들이 임신했을때, 사회제도가 아닌 레즈비언 공동체로 부터 지원을 받았다.

 

게다가, 그들은 그들의 아이들을 위해 건강한 삶을 제공받기를 원한다. 보건 제도에서 산전 관리가 시작되는 것은 임신 한달 후부터이다. 그러나, 인터뷰를 했던 모든 여성들이 첫 3개월 내에 산전관리를 시작했다. 산부 관리의 근본적 목적은 임신 초기의 산전 관리이며, 지속적인 관리이다. 또한, 보건 제도는 심리적, 성적, 문화적, 정치적, 그리고 경제적 요소 등 다양한 요소들에 의해 영향을 받는다. 현제 보건 제도는 기존 이성애의 중간, 상위의 백인 남성들을 기준으로한다.

 

또한, 세금 감면과 안전 보장등과 같은 사회 시스템이 바뀌어야 한다. 대부분의 사회 시스템은 이성 가족을 기준으로 한다. 그러나 가족의 형태는 다양해 졌다. 레즈비언과 게이 커플이 가족을 형성함에도, 정부는 그들을 가족으로 인정하지 않고 그들의 권리를 보장해주지 않는다.그 결과, 그들의 아이들은 사회 시스템의 지원을 받지 못할뿐만 아니라 사회로 부터 고립된다. 이 문제를 해결하기 위해서는, 사회가 동성 가족을 인정하고, 동성 결혼을 합법화 해야한다. 이러한 인정으로 부터, LGBT들이 사회 시스템의 혜택을 얻을수 있으며, 동성 가족으로서의 합법적 권리를 보장받을수 있다.

 

나가며
이 세개의 글은 레즈비언, 게이 부모들이 아이들에게 나쁜 영향을 미친다는 주장을 과학적으로 반박하고 있으며, 또한 동성 가족에 기반한 사회 시스템의 변화를 주장하고 있다. 동성 부모에 동의하지 않는 사람들은 레즈비언, 게이 부모들은 부모로서의 역할에 결핍이 있다고 가정할 뿐이다. 그러나, "레즈비언 가족과 그 가족의 기능 고찰"과 "레즈비언 부모 하에서 아이들 기르기: 우리는 그들의 요구를 듣고 있나?"라는 논문은 과학적 조사자료들을 근거로 그러한 주장에 반박한다. 그럼에도 불구하고, 조사대상의 수가 적기 때문에 이 결과를 일반화 하기는 힘들다. "레즈비언 가족과 그 가족의 기능 고찰"에서는 34명을 조사했으며, "레즈비언 부모 하에서 아이들 기르기: 우리는 그들의 요구를 듣고 있나?"에서는 9명의 표본만을 인터뷰했다. 이 수치가 적음에도 불구하고, 기존 시각이 잘못되었음을 과학적으로 증명하려는 시도는 훌륭하다. 왜냐하면 기존의 시각들은 과학적 증거가 없음에도 불구하고 사람들에게 받아들여졌기 때문이다.

 

이들 논문은 가족이라는 개념과 동성애에 반대하는 사람들의 시각을 바꾸는데 도움을 줄것이다. "레즈비언 부모 하에서 아이들 기르기: 그들의 요구를 들을 이유가 무엇인가"의 논문은 이성 부모에 기반한 보건 제도가 바뀌어야 한다고 주장한다. 이 글은 변화를 주장만 하는것이 아니라 어떻게 변화해야 하는지에 대한 구체적 방식을 제안한다.

 

과거에, 사람들은 남성과 여성은 특정한 섹슈얼리티를 갖고있다고 생각했다. 즉, 남성은 남성의 섹슈얼리티를, 여성은 여성의 섹슈얼리티를 갖고 있다고 말이다. 이후에, 시몬느 드 보부아르는 섹슈얼리티는 선천적으로 형성되는 것이고, 젠더는 사회적으로 형성되는 것이라고 했다. 그러나, 최근 주디스 버틀러는 시몬느 드 보부아르의 이 주장에 반대했다. 그녀는 섹슈얼리티 또한 사회적으로 형성된다고 말했다. 왜냐하면 모든것이 사회적 환경의 영향을 받기 때문이다.이렇듯, 섹슈얼리티와 젠더의 인식변화 처럼, 어떤것도 절대적인것은 없다. 가장 중요한 것은 동성 커플과 그들의 아이들이 존재한다는 것이고 사회는 그들을 지원해야 한다는 것이다.    

 

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Lesbian and gay parenting

Date: 4/15/2010

Introduction
 In recent years, the types of families have changed. A composition of family is various now. In the past, people thought that a traditional family was composed a mother, a father and children while nowadays, there are one-parent, mother-mother, and father-father families. As same-sex marriage became legal in six States, and as gay couples have increased, people started to worry about child custody. They have said that children in lesbian and gay families lack appropriate role models and the children may grow up lesbian and gay. The articles, which are “Childbearing among Lesbians: Are We Meeting Their Need?”, “What about the Children? Arguments against Lesbian and Gay Parenting”, and “Lesbian Families and Family Functioning: an Overview”, argue about the claim that lesbians and gay men should not be parents.


Claims against lesbians and gay parenting
 People attack lesbian and gay parenting by using their logics. These are: (1) “The bible tells me that lesbian and gay parenting is sinful”; (2) “Lesbian and gay parenting is unnatural”; (3)“Lesbian and gay parents are selfish because they ignore ‘the best interests of the child”; (4) “Children in lesbian and gay families lack appropriate role models”; (5) “Children in lesbian and gay families grow up gay and confused”; and (6) “Children in lesbian and gay families get bullied” (Clarke, 2001; 557) 


 The major reason against lesbian and gay couples is a religion. Religious people claim that gay and lesbian is sinful, and heterosexuality is naturalness. Therefore, in their view, the nuclear family is the norm in our society because god ordained. However, this argument is resistant to proof and difficult to counter with empirical evidence, and god’s plan cannot be put to scientific test (2001; 560).


In addition, the argument which heterosexuality is only natural is against homosexuality. The claim produces a question about what is natural and unnatural (2001; 561). According to Judith Butler who is author of Gender Trouble (2006), sexed bodies cannot signify without gender, and the apparent existence of sex prior to discourse and cultural imposition is merely an effect of the functioning of gender. That is, both sex and gender are constructed (p35). It means that sexuality is not natural. What is naturalness and universality? Everything has changed and evolved.    


The claim that lesbian and gay parents are selfish involves stereotypes of lesbian and gay, and the claim that children in lesbian and gay families lack appropriate role models focuses on the need of all children for male and female role models (2001; 562). The opponents think that lesbian and gay parents cannot raise children well, so what they have children is selfish because the children must have some problems in personality. However, in some surveys and studies, it revealed that there are no differences between heterosexual and homosexual parents. Lesbians are individuals, and each partner in a lesbian couple will care for their child in different ways and bring different skills and perspectives to parenting (2001; 563).
The claim that children in lesbian and gay families grow up gay and confused focuses on children’s sexual identity. This argument ignores the primary role of the social in shaping children’s gendered and sexual lives (2001; 565). Children are influenced more by schools and friends than by family. In addition, the claim supports the idea that only parents, especially mothers, are responsible for children’s development, and that other influences are relatively unimportant (2001; 565).


Finally, only the claim that children in lesbian and gay families get bullied is apparent scientifically. Some children in lesbian and gay families suffer because it was hard for some peers to understand that someone has 2 mothers without having a father (Bos, Balen & Boom, 2004; 271) Therefore, an education of various families is important. If children realize that there are many kinds of family types, they wouldn’t think gay-lesbian family is weird. In addition, legalizing of gay marriage also helps to reduce that kind of cognition.


Child development
People assume that the absence of father would lead atypical gender development in children. For example, boys would be less masculine in their identity and behavior, and girls would be less feminine. In addition, Children having a lesbian mother would be teased, mobbed and/or ostracized by other children (2004; 264). Researchers studied lesbian families whose children had been born to the mother in a previous heterosexual relationship and compared with the sexual identity, gender role behavior, sexual orientation, emotional/behavioral development, and cognitive functioning of children of heterosexual parents. Lesbian parents and their children are no different from heterosexual parents and children. For studies of parental functioning, the researchers interviewed 34 lesbian and 47 heterosexual mothers, and reported that the former group was more child oriented in disciplinary techniques than the latter group was, and there are no differences in the quality of the parent-child relationship (2004; 268). In addition, there are no differences in psychological health between lesbian mother and divorced heterosexual mothers in self-concept (2004; 268). This study shows us that lesbian parents are no less successful or less worthy than heterosexual parents are.


 The researchers also studied planned lesbian families whose children had been born in the lesbian relationships. They studied in same categories with children who had been born to the mother in a previous heterosexual relationship. Like children who had been born to the mother in a previous heterosexual relationship, children had been born in the lesbian relationships also do not have any differences with children of heterosexual parents. They rather have an advantage. Children of lesbian mothers were less likely to show aggressive behavior than children of heterosexual parents (2004; 271).
Legal recognition of same-sex marriage represents an aspect of legal equality for homosexual people, so they do not need to hide in a dark side. As they come out in the society, children may realize that there are various families in the world.


In a study of parental functioning, there are many advantages rather than disadvantages in a homosexual parenting. They found that the non-biological mothers in planned lesbian families demonstrated a higher quality of parent-child interaction and parenting awareness skills than do fathers in heterosexual families (2004; 272). 


What should be changed?
There are 8.8 million gay, lesbian, and bisexual persons in the U.S based on the 2005/2006 American Community Survey, and about one-third of the lesbians are mothers. Most lesbians conceived and gave birth while in a heterosexual marriage (Eileen and Walsh 1984; 322), and some gave birth in the lesbian relationships. However, they have not benefited by the healthcare system. Eileen and Walsh (1984) interviewed nine lesbians, and concluded that none of the women had been aware of any specific support groups for lesbian mothers when they chose to become pregnant (p324). They need a strong female support system. Even though all participants had positive feelings about their birth experiences, they got supports from members of their lesbian communities at the time at the pregnancy not from social systems (1984; 325).


Furthermore, they want to provide a full and healthful life for their children. Health care which is available and accessible is the month in which prenatal care is begun. However, all women in the sample began prenatal care within the first trimester, showing not only that the care was available and accessible, but also that the women was benefit in receiving that care (1984; 325). The primary goals of obstetrical care are initiation of prenatal care early in pregnancy and continuation. Moreover, the health care system is influenced by a variety of factors; psychosocial, sexual, cultural, political, and economic factors. The present health care system is administered by middle to upper-class white males within a traditional heterosexual culture (1984; 322). Therefore, people who are out of the categories would encounter barriers to care.
 In addition to the health care system, a social system, such as tax breaks and security etc., should be changed. Most social system is based on heterosexual families. However, forms of family are various now. Even though lesbian and gay couples form families, the government does not recognize them as a family, and does not guarantee their rights. As a result, their children also cannot get supports of the social systems and are separated from the societies. To solve this problem, the societies should recognize homosexual families and legalize same-sex marriage. From these recognitions, LGBT people can get supports of the social systems and legal rights as heterosexual families.  


Conclusion
 Three articles argued scientifically against the claims that lesbian and gay parenting affects their children in bad ways, and insist a change of the social system based on heterosexual families. Opponents’ claim against homosexual parenting just assumed that lesbian and gay parents might be lack of parent role. However, the articles, Lesbian families and family Functioning, and Childbearing among Lesbians: Are We Meeting Their Need?, argued the claims by using scientific surveys. Nevertheless, it is difficult to be generalized because the studies had relatively small samples. In Lesbian families and family Functioning, thirty four samples were used, and in Childbearing among Lesbians: Are We Meeting Their Need?, only nine samples were interviewed. Even though the samples are small, the attempt to prove scientifically fault of traditional view points about homosexuality is honorable because the traditional views have been accepted despite of lack of scientific evidences. 


 These reports might be helpful to change a norm of family and views of people against homosexuality. The article Childbearing among Lesbians: Are We Meeting Their Need?, insisted a change of the health care system for homosexual parents. This article not only insisted a need of changes, but also suggested specific solutions. 


 In the past, people thought that men and women have a specific sexuality, that is, men have man’s sexuality, and women have woman’s sexuality. After that, Simone de Beauvoir suggested that sexuality is constructed naturally while gender is formed socially. However, recently, Judith Butler argued against Simone de Beauvoir. She said sexuality also is constructed socially because everything is affected by the influence of social environments. Like the change of sexuality and gender’s concepts, nothing is absolute. The most important thing is that homosexual couples and their children’s existence, and the society has to support them. 

References
Bos, H.M.W., Balen, F. van, Boom, D.C. van den. (2004). Lesbian families and family
functioning: an overview. Patient Education and Counseling, 59 (3), 263-275
Butler, Judith (2006), Gender Trouble, Routledge
Clarke, Victoria (2001). What about the Children? Arguments against Lesbian and Gay
Parenting. Women’s Studies International Forum, 24(5), 555-570
Olesker, Eileen & Walsh, Linda V. (1984). Childbearing among Lesbians: Are We Meeting
Their Need? Journal of Nurse-Midwifery, 29(5), 322-329

 

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